Explora la carta

Som artesans moderns apassionats del nostre ofici. Preservem receptes i vetllem pel producte amb honestedat i transparència.

Iogurt cruixent

Senzillesa i diversió.


ELS INGREDIENTS

  • Iogurt natural
  • Compota de poma
  • Granola de civada amb fruita deshidratada

L’origen del iogurt

Tot i que existeix la idea generalitzada que el iogurt és d’origen grec, la realitat és que es tracta d’un aliment que va néixer a Bulgària.

Els primers elaboradors de iogurt van ser els pobles nòmades de Bulgària que transportaven la llet fresca dels seus animals en sacs de pell de cabra. El contacte de la llet amb la pell i les temperatures exteriors, fermentaven la llet i la convertien en una massa similar al iogurt. A inicis del 1900 el biòleg rus Ilya IIyich Mechnikov va popularitzar-lo a tota Europa.

photo on Visual hunt

No obstant això, encara existeix la creença que el iogurt és d’origen grec. Això és degut a la proximitat i influències gastronòmiques que hi ha entre les cuines de Bulgària, Grècia i també Turquia. El consum del iogurt búlgar es va estendre ràpidament a aquests dos països i els grecs van crear una varietat local pròpia que ha perdurat en el temps.

El iogurt va néixer a Bulgària.

L’estreta relació entre aquests països es fa palesa en la pròpia denominació de l’aliment. El nom prové del terme turc yoğurt que deriva del verb yoğurmak que significa “mesclar” fent referència al seu procés d’elaboració.

La reinterpretació del Viena

Aquesta recepta té com a ingredient principal el iogurt  natural que acompanyem amb compota de poma i granola de civada amb fruita deshidratada. És ideal per assaborir com a postres, per esmorzar o berenar.

Es tracta d’una combinació nutritiva que reuneix tots els beneficis del iogurt, la fruita i la civada. Tres ingredients imprescindibles per al nostre organisme. El iogurt aporta calci i probiòtics per protegir i equilibrar la flora intestinal; la compota de poma ens ofereix energia i un suplement de vitamines de fàcil digestió; la granola de civada, minerals i hidrats de carboni que es converteixen en una gran dosi d’energia; i la fruita deshidratada que combina plàtan, coco, panses i nabius, és una font de vitamines i fibra ideal.

Gaudiu d’una recepta molt nutritiva i plena de sabor: us sentireu bé!

El resultat és una recepta molt saborosa que fusiona la textura cremosa del iogurt amb el cruixent de la granola. Una combinació ideal per gaudir d’un iogurt ple de sabor tot cuidant-vos.

Els beneficis del iogurt

Menjar iogurt és molt important per al bon creixement i manteniment dels ossos i músculs, ja que és una important font de calci, de vitamina D i també de proteïnes.

No podem oblidar que el iogurt és un probiòtic, és a dir, pertany al grup d’aliments que contenen diverses colònies de microorganismes vius que influeixen positivament en el nostre cos. En aquest cas, els probiòtics del iogurt col·laboren en la millora de la digestió, ajuden a l’absorció de les proteïnes i estimulen el sistema immune. En definitiva, protegeixen i ajuden a equilibrar la nostra flora intestinal.

La granola de civada

La civada és un cereal que a dia d’avui s’ha popularitzat en format granola, ja sigui per combinar amb llet, iogurt, fruita seca o fruita. És un aliment molt bo, de sabor dolç i textura cruixent, i molt complet a nivell nutricional.

És una font de fibra saciant per a l’organisme que alhora, ajuda a regular el nostre cos, una propietat que es potencia amb la fruita deshidratada. També ajuda a controlar els nivells de sucre en la sang, aporta greixos saludables que es converteixen fàcilment en energia i conté vitamines i minerals que ajuden a protegir el nostre cos.